Onze pijlers
Duurzaamheid
Eigenaarschap
Optimisme
Vertrouwen
De 4 pijlers van Auxilium Interim vormen het fundament van onze organisatie.

Duurzaamheid
Duurzame interim opdrachten in het basisonderwijs zijn van groot belang om de continuïteit van het onderwijsproces te waarborgen. Het inhuren van interimmers voor langere periodes kan helpen om de kwaliteit van het onderwijs te verbeteren en de werkdruk van leraren te verminderen.
Bij duurzame interim opdrachten is het van belang om te investeren in de professionele ontwikkeling van de interimmer, zodat deze zich optimaal kan inzetten voor de school en het onderwijs. Het bieden van begeleiding en coaching aan interimmers kan helpen om hun vaardigheden en expertise te ontwikkelen, waardoor zij beter kunnen inspelen op de specifieke behoeften van de school. Daarnaast is het van belang om de relatie tussen de interimmer en de school te versterken, bijvoorbeeld door regelmatig overleg en feedbackmomenten in te plannen. Op deze manier kan de interimmer zich meer verbonden voelen met de school en beter inspelen op de specifieke behoeften van de leerlingen en het team.
Duurzame interim opdrachten in het basisonderwijs kunnen bijdragen aan een stabiele onderwijsomgeving, waarbij continuïteit en kwaliteit voorop staan. Door te investeren in de professionele ontwikkeling van interimmers en de relatie met de school te versterken, kan het basisonderwijs optimaal profiteren van de toegevoegde waarde van interimmers.
Duurzame interim opdrachten in het basisonderwijs zijn van groot belang om de continuïteit van het onderwijsproces te waarborgen. Het inhuren van interimmers voor langere periodes kan helpen om de kwaliteit van het onderwijs te verbeteren en de werkdruk van leraren te verminderen.
Bij duurzame interim opdrachten is het van belang om te investeren in de professionele ontwikkeling van de interimmer, zodat deze zich optimaal kan inzetten voor de school en het onderwijs. Het bieden van begeleiding en coaching aan interimmers kan helpen om hun vaardigheden en expertise te ontwikkelen, waardoor zij beter kunnen inspelen op de specifieke behoeften van de school.Daarnaast is het van belang om de relatie tussen de interimmer en de school te versterken, bijvoorbeeld door regelmatig overleg en feedbackmomenten in te plannen. Op deze manier kan de interimmer zich meer verbonden voelen met de school en beter inspelen op de specifieke behoeften van de leerlingen en het team.
Duurzame interim opdrachten in het basisonderwijs kunnen bijdragen aan een stabiele onderwijsomgeving, waarbij continuïteit en kwaliteit voorop staan. Door te investeren in de professionele ontwikkeling van interimmers en de relatie met de school te versterken, kan het basisonderwijs optimaal profiteren van de toegevoegde waarde van interimmers.

"Eigenaarschap"
Het is van belang dat een interimmer zich volledig inzet voor de school en de leerlingen en zich verantwoordelijk voelt voor de taken die hij of zij uitvoert. Om eigenaarschap te bevorderen is het belangrijk dat de interimmer een duidelijk beeld heeft van zijn of haar taken en verantwoordelijkheden. Daarnaast is het van belang dat de interimmer zich betrokken voelt bij de school en het onderwijs en zich bewust is van de visie en missie van de school.
Het bevorderen van eigenaarschap vindt plaats door regelmatige evaluatie- en feedbackmomenten in te plannen met elkaar. Hierdoor kan de interimmer zich bewust worden van zijn of haar sterke punten en ontwikkelpunten en kan hij of zij gericht werken aan de verbetering van het eigen functioneren.
Daarnaast kan het stimuleren van eigenaarschap bij interimmers ook bijdragen aan de ontwikkeling van het team en de school als geheel. Een interimmer die zich betrokken voelt bij de school en het onderwijs kan een waardevolle bijdrage leveren aan de ontwikkeling en vernieuwing van het onderwijs.
Het is van belang dat een interimmer zich volledig inzet voor de school en de leerlingen en zich verantwoordelijk voelt voor de taken die hij of zij uitvoert. Om eigenaarschap te bevorderen is het belangrijk dat de interimmer een duidelijk beeld heeft van zijn of haar taken en verantwoordelijkheden. Daarnaast is het van belang dat de interimmer zich betrokken voelt bij de school en het onderwijs en zich bewust is van de visie en missie van de school.
Het bevorderen van eigenaarschap vindt plaats door regelmatige evaluatie- en feedbackmomenten in te plannen met elkaar. Hierdoor kan de interimmer zich bewust worden van zijn of haar sterke punten en ontwikkelpunten en kan hij of zij gericht werken aan de verbetering van het eigen functioneren.
Daarnaast kan het stimuleren van eigenaarschap bij interimmers ook bijdragen aan de ontwikkeling van het team en de school als geheel. Een interimmer die zich betrokken voelt bij de school en het onderwijs kan een waardevolle bijdrage leveren aan de ontwikkeling en vernieuwing van het onderwijs.

Eigenaarschap

Optimisme
Het werken als interimmer kan uitdagend zijn, met wisselende teams, leerlingen en situaties. Het is daarom van belang om als interimmer optimistisch te zijn en te blijven, ook wanneer de omstandigheden moeilijk lijken.
Optimisme kan bijvoorbeeld bijdragen aan een positieve en motiverende werksfeer. Door als interimmer positief te blijven en bij te dragen aan een optimistische werksfeer kan er een gevoel van samenwerking en saamhorigheid ontstaan. Dit kan bijdragen aan het creëren van een veilige en positieve leeromgeving voor leerlingen.
Een interimmer die optimistisch en positief is, zal bijdragen aan het ontwikkelen van zelfvertrouwen en motivatie bij leerlingen. Dit kan bijvoorbeeld door het geven van complimenten en het stimuleren van een groeimindset. Ook zal optimisme bijdragen aan de persoonlijke ontwikkeling van de interimmer zelf. Door als interimmer optimistisch te blijven en te werken aan het ontwikkelen van een positieve houding, kan de interimmer ook zelf groeien en zich verder ontwikkelen.
Door als interimmer optimistisch te blijven, kan er een bijdrage geleverd worden aan het creëren van een veilige en positieve leeromgeving voor leerlingen.
Het werken als interimmer kan uitdagend zijn, met wisselende teams, leerlingen en situaties. Het is daarom van belang om als interimmer optimistisch te zijn en te blijven, ook wanneer de omstandigheden moeilijk lijken.
Optimisme kan bijvoorbeeld bijdragen aan een positieve en motiverende werksfeer. Door als interimmer positief te blijven en bij te dragen aan een optimistische werksfeer kan er een gevoel van samenwerking en saamhorigheid ontstaan. Dit kan bijdragen aan het creëren van een veilige en positieve leeromgeving voor leerlingen.
Een interimmer die optimistisch en positief is, zal bijdragen aan het ontwikkelen van zelfvertrouwen en motivatie bij leerlingen. Dit kan bijvoorbeeld door het geven van complimenten en het stimuleren van een groeimindset. Ook zal optimisme bijdragen aan de persoonlijke ontwikkeling van de interimmer zelf. Door als interimmer optimistisch te blijven en te werken aan het ontwikkelen van een positieve houding, kan de interimmer ook zelf groeien en zich verder ontwikkelen.
Door als interimmer optimistisch te blijven, kan er een bijdrage geleverd worden aan het creëren van een veilige en positieve leeromgeving voor leerlingen.

"Vertrouwen"
Vertrouwen is een belangrijk element. Wanneer een interimmer het vertrouwen heeft van het schoolteam, leerlingen en ouders/verzorgers, kan dit bijdragen aan een goede samenwerking en een positieve leeromgeving.
Het opbouwen van vertrouwen kan bijvoorbeeld door het nakomen van afspraken en het open en transparant communiceren met het schoolteam, leerlingen en ouders/verzorgers. Door als interimmer betrouwbaar te zijn en het vertrouwen te verdienen kan er een gevoel van veiligheid en betrokkenheid ontstaan. Daarnaast kan vertrouwen bijdragen aan de effectiviteit van de interimmer in zijn of haar rol. Een interimmer die het vertrouwen krijgt zal zich vrijer voelen om beslissingen te nemen en initiatieven te tonen. Dit kan bijdragen aan een meer productieve en creatieve manier van werken.
Tot slot kan vertrouwen ook bijdragen aan de persoonlijke ontwikkeling van de interimmer. Door het opbouwen van vertrouwen en het tonen van verantwoordelijkheid en betrokkenheid, kan de interimmer groeien in zijn of haar rol en zich verder ontwikkelen als onderwijsprofessional.
Vertrouwen is een belangrijk element. Wanneer een interimmer het vertrouwen heeft van het schoolteam, leerlingen en ouders/verzorgers, kan dit bijdragen aan een goede samenwerking en een positieve leeromgeving.
Het opbouwen van vertrouwen kan bijvoorbeeld door het nakomen van afspraken en het open en transparant communiceren met het schoolteam, leerlingen en ouders/verzorgers. Door als interimmer betrouwbaar te zijn en het vertrouwen te verdienen kan er een gevoel van veiligheid en betrokkenheid ontstaan. Daarnaast kan vertrouwen bijdragen aan de effectiviteit van de interimmer in zijn of haar rol. Een interimmer die het vertrouwen krijgt zal zich vrijer voelen om beslissingen te nemen en initiatieven te tonen. Dit kan bijdragen aan een meer productieve en creatieve manier van werken.
Tot slot kan vertrouwen ook bijdragen aan de persoonlijke ontwikkeling van de interimmer. Door het opbouwen van vertrouwen en het tonen van verantwoordelijkheid en betrokkenheid, kan de interimmer groeien in zijn of haar rol en zich verder ontwikkelen als onderwijsprofessional.
